دانلود پرسشنامه تصویر تن فیشر (1970)

دانلود پرسشنامه تصویر تن فیشر (1970)

توضیحات:

پرسشنامه تصویر بدنی فیشر-فرم کوتاه

Fisher Body Image Questionnaire

تصویر بدنی به معنای ادراك ذهنی و احساسات فرد از فیزیک بدن است. این تصویر از سه مفهوم اصلی، واقعیت بدن، یعنی بدن فرد آنگونه که هست، بدن ایده آل، یعنی بدنی که فرد آرزومند آن است و بدن نمایشی، یعنی بدنی که فرد نمایش می دهد و از دو دسته واکنش تعدیل کننده شخصی یعنی شیوه های سازگاری و شبکه حمایت اجتماعی تشکیل شده است

آدمی در طول زندگی، تصویری از بدن خود را درونی می کند و عوامل مختلف زیستی، محیطی و روانشناختی در شکل گیری آن نقش دارند. تصویر ذهنی از جسم، تصور و برداشتی است که ذهن و فکر فرد نسبت به بدن خود دارد. تصویر بدنی از زمان تولد شکل گرفته و همزمان با رشد فرد کامل شده و در طی مراحل زندگی فرد تغییر می کند و در بازنمایی ها و قالب هایی که اجتماع ارزش گذاری کرده، و در طول زمان منتقل می کند، محکم می شود.

آزمون تن فیشر در سال ۱۹۷۰ توسط فیشر ساخته شده است. فرم بلند این پرسشنامه دارای 68 سوال و نقطه برش 204 بوده و فرم کوتاه آن دارای ۴۶ ماده است. این پرسشنامه توسط خود فرد پاسخ داده شده و جهت ارزیابی نگرش فرد درباره ابعاد مختلف ساختار تصویر بدنی طراحی گردیده است. پایایی و روایی پرسشنامه ی تصویر بدنی با سه روش آلفای کرونباخ، ضریب اسپیرمن براون و ضریب تصنیف گاتمن در پژوهش نظرپور و خزائی به دست آمده است.(نظرپور و خزایی،1391)

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه سوالات پرسشنامه، روایی، پایایی و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

سلامت روان

طب روان تنی

بازسازی شناختی

دانلود پرسشنامه خود بیمار انگاری (1980)

جامعه هدف:

این پرسشنامه برای تمامی افراد قابل اجرا است.

نمره گذاری:

هر ماده دارای ارزشی بین ۱ تا ۵ (خیلی ناراضی=۱، ناراضی=۲، متوسط=۳، راضی=۴، خیلی راضی=۵) می ­باشد. نقطه برش این آزمون در فرم کوتاه 80 است. نمره بالاتر از 81 و هر چه بالاتر (حداکثر۲۳۰) عدم اختلال را نشان می­دهد. هر چه نمره به 46 نزدیک تر باشد شدت اختلال بیشتر می­ شود. نمره 81 تا 120 طیف مرزی یا هشدار است و نمره بالاتر از 121 عدم اختلال را نشان می­ دهد.

خرده مقیاس ها:

سرو صورت (12 ماده)

اندام ­های فوقانی (10 ماده)

اندام  تحتانی (6 ماده)

نگرش آزمودنی نسبت به ویژگی­ های کلی بدن (18 ماده)

قیمت:

5 هزار تومان

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *