دانلود پرسشنامه ADHD بزرگسالان کانرز (1969)

دانلود پرسشنامه ADHD بزرگسالان کانرز (1969)

توضیحات:

دانلود پرسشنامه ADHD بزرگسالان کانرز

The (CAAR) Scale

اختلال بیش‌ فعالی همراه با نقص توجه یکی از شایع‌ ترین اختلال‌ های روانپزشکی در دوران کودکی و نوجوانی است. در پژوهش‌ های اخیر، این اختلال را مجموعه‌ ای از اختلال‌ های مزمن و ناتوان کننده بالقوه مغز و رفتار دانسته‌ اند که حدود 8/2 تا 9/3 میلیون نفر از افراد را تحت تأثیر قرار داده است و تا بزرگسالی میتواند ادامه پیدا کند.

بزرگسالان مبتلا به این اختلال، ممکن است شغل خود را به کرات تغییر دهند، در توجه به تکالیف ملال‌ آور و خسته‌ کننده با مشکل مواجهه باشند، با ارائه کوچک ترین عامل مزاحم یا محرک های جدید، حواس شان از تکلیف منحرف شود، در مورد خرج کردن پول، مسافرت، مشاغل یا طرح‌ های اجتماعی، تصمیم‌ گیری‌ های تکانشی بگیرند، تصادفات رانندگی در آنها بیشتر باشد، آسیب‌ های جسمی شدیدتری داشته باشند و بیشتر از همسالان بهنجار خود، به دیگران صدمه بزنند.

پرسشنامه کانرز، حاوی 22 آیتم صفر تا 3 امتیازی است که در تصحیح آن از پنج زیر مقیاس استفاده می‌ شود. این پرسشنامه به صورت حضوری یا آنلاین می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد. فرد به صورت خود گزارش‌ دهی، اقدام به تکمیل پرسشنامه می‌ کند.

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه سوالات پرسشنامه، روایی، پایایی و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

پاورپوینت اختلال کمبود توجه – بیش فعالی

اختلال ADHD 

درمان شناختی رفتاری در کوردکان ADHD 

دانلود پرسشنامه ADHD بزرگسالان کانرز (1969)

جامعه هدف:

این مقیاس برای افراد 18 ساله و بالاتر کاربرد دارد.

نمره گذاری:

پاسخ ­های پرسشنامه بر روی یک مقیاس 4 درجه‌ ای در طیف لیکرت تنظیم شده است. نمرۀ نهایی فرد، با جمع نمرات هر یک از 26 آیتم، به دست می‌ آید. حداقل نمرۀ ممکن 0 و حداکثر نمره 78 خواهد بود. نمرات خام هر زیر مقیاس، با استفاده از جدول هنجاری مناسب، به نمرات t تبدیل شده است. (نمرات t در این مقیاس دارای میانگین 50 و انحراف معیار 10 می‌ باشد). نمرات t بالاتر از 65 به لحاظ بالینی معنا دار هستند و نمرات t بالاتر از 80 علاوه بر آنکه شدت مشکلات و سبب‌ شناسی آن حوزه را نشان می‌ دهند، احتمال بدنمایی یا اغراق در علائم را نیز مطرح می‌کنند.

خرده مقیاس ها:

A: کم توجهی/ مشکل حافظه

B: بی قراری/ بیش‌ فعالی

C: تکانشگری

D: مشکلات در تصور کلی فرد از خود

E: شاخص بیش فعالی/ کم‌ توجهی

دانلود پرسشنامه ADHD بزرگسالان کانرز

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس