دانلود پرسشنامۀ راهبرد مقابله‌ای بیلینگز و موس (1984)

دانلود پرسشنامۀ راهبرد مقابله‌ای بیلینگز و موس (1984)

توضیحات:

دانلود پرسشنامۀ راهبرد مقابله‌ای بیلینگز و موس (1984)

The Coping Responses Inventory Scale

روش ­هاي بسياري براي مقابله با استرس وجود دارد. بسياري از اين روش­ ها ماهيت روان شناختي دارند. افراد متفاوت با توجه به ويژگي­ هاي شخصيتي خود، هر يك روشي را براي مقابله با استرس برمي­ گزينند. این ابزار 32 گویه دارد و توسط بیلینگز و موس در سال 1984 تهیه شده است. سوالات این پرسشنامه بر اساس نحوه تمرکز به سه دسته اصلی طبقه بندی شده است: مقابله رفتاری فعال، شناختی فعال و اجتماعی

فرد به صورت خود گزارش‌ دهی، اقدام به تکمیل پرسشنامه می‌ کند. این پرسشنامه به صورت حضوری یا آنلاین می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد.

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه راهنمای اجرای تست، تحلیل و تفسیر و توضیحات مربوط به آن، روش اجرای تست و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

دانلود پرسشنامه منبع کنترل لونسون (1973)

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

مقابله با خلق منفی

فشار روانی و مقابله با آن

فرایند روان پرستاری

مهارت کنترل خشم

دانلود پرسشنامۀ راهبرد مقابله‌ای بیلینگز و موس (1984)

جامعه هدف:

این مقیاس برای افراد 18 ساله و بالاتر کاربرد دارد. ارزیابی نحوه‌ ی مقابله‌ ی افراد با انواع استرس‌ ها هدف این آزمون است.

نمره گذاری:

پاسخ­ های پرسشنامه بر روی یک مقیاس 4 درجه‌ ای در طیف لیکرت تنظیم شده است (هرگز:0 / گاهی:1 / اغلب:2 / همیشه:3 ). نمره ی نهایی فرد، با جمع نمرات هر یک از 32 آیتم، به دست می‌ آید. حداقل نمرۀ ممکن 0 و حداکثر نمره 96 خواهد بود. برای مثال اگر نمره فردی در مقابله ی مسئله­ مدار 22 باشد و نمره ی وی در مقابله ی هیجان­ مدار 50 باشد می­توان اذعان نمود که وی در مقابله با فشارهای روانی از رویکرد مسئله مدار بیشتر استفاده می­ نماید.

خرده مقیاس ها:

این پرسشنامه دارای 5 خرده مقیاس می‌ باشد:

حل مسئله

ارزیابی شناختی

مبتنی بر هیجان

حمایت اجتماعی

جسمانی کردن

قیمت:

5 هزار تومان

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *