دانلود پرسشنامه بهزیستی ذهنی (2003)

دانلود پرسشنامه بهزیستی ذهنی (2003)

توضیحات:

دانلود پرسشنامه بهزیستی ذهنی (2003)

subjective well-being scale

بهزیستی ذهنی:

به ارزیابی و درک شخصی افراد از کیفیت زندگی شان (شامل کیفیت کنش های اجتماعی، روان شناختی و عاطفی آنها) اطلاق می شود. هرچه بهباشی ذهنی فرد بالاتر باشد، نشان دهنده ی کیفیت بهتر زندگی فرد است.

بهزیستی ذهنی ارزیابی مثبت فرد و رضایت کلی او از زندگی خویش است و باعث می شود افراد هیجانات مثبت بیشتری را نسبت به هیجانات منفی، تجربه کنند.به طور کلی، بهزیستی ذهنی، میزان احساس رضایت و خشنودی افراد از زندگی است که با مقایسه وضعیت فعلی خود با استانداردهایی که برای خود وضع کرده اند، نه استانداردهایی که محیط بیرونی برای آنها وضع کرده است، تعیین می شود.

این پرسشنامه توسط کی­یز و ماگیارمو در سال 2003 طراحی شد و 35 سوال دارد که شامل سه بعد بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی می ­باشد.

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه راهنمای اجرای تست، تحلیل و تفسیر و توضیحات مربوط به آن، روش اجرای تست، جداول مربوط به نمره گذاری و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

سلامت روان

روانشناسی سلامت

فرایند روان پرستاری

دانلود پرسشنامه بهزیستی ذهنی (2003)

جامعه هدف:

این پرسشنامه برای تمام افراد بزرگسال مناسب است.

نمره گذاری:

با توجه به ارزش گذاری 1 تا 7 برای گزینه های (بسیار زیاد مخالفم) تا (بسیار زیاد موافقم) در هر دو زیر مقیاس بهزیستی روانشناختی و اجتماعی حداقل نمره در زیر مقیاس بهزیستی روانشناختی 18 و حداکثر نمره 126 و در زیر مقیاس بهزیستی اجتماعی حداقل نمره 15 و حداکثر نمره 105 است. از مجموع نمرات بهزیستی هیجانی، روانشناختی و اجتماعی، نمره بهزیستی ذهنی به دست می­ آید

شرح کامل نمره گذاری این مقیاس در فایل ورد آورده شده است.

خرده مقیاس ها:

بهزیستی اجتماعی (15 سوال)

بهزیستی روانشناختی (18 سوال)

بهزیستی هیجانی (12 سوال)

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *