دانلود آزمون اضطراب بک (1988)

دانلود آزمون اضطراب بک (1988)

توضیحات:

دانلود آزمون اضطراب بک (1988)

The Beck Anxiety Inventory (BAI) Scale

اضطراب یک حالت احساسی نا آرام است. واژه اضطراب برای بیان حالتی از تنش نه چندان زیاد تا وحشت دامنه دار استفاده می‌شود. وقتی کسی می گوید اعصابم ناراحت است، منظورش این است که همین حالا احساس اضطراب می کند. اضطراب ترس مزمن است و هنگامی رخ می دهد که رویدادی تهدید کننده، محتمل امّا غیر قابل پیش بینی است.

آزمون اضطراب بک (1988)، داراى ٢١ سوال و هر سوال داراى ۴ گزینه مى ‌باشد. این پرسشنامه وضعیت اضطرابى افراد را در طى هفته گذشته مورد ارزیابى قرار مى دهد.

بك و همكاران در سال 1988 پايايي اين پرسشنامـه را بـه روش بازآزمايي برروي 83 بيمار سـرپايي بـه فاصـله يـك هفتـه، 75/0 نشان دادند. ضريب آلفاي 92/0 نيز براي پرسشنامه بر روي 160 نفر بيمار سرپايي به‌دست آمـد. فـدريخ و همكـاران (1992) نیز ضـريب پايـايي 67/0 و ضـريب آلفـاي 94/0 را بـراي 40 بيمار سرپايي گزارش كردند. در مطالعه‌اي كـه در دانـشگاه علوم پزشكي تهـران و بيمارسـتان روزبـه انجـام شـد، پايـايي ايـن آزمون در جمعيت سالم و بـاليني نـشان داده شـده اسـت. در ايـن پژوهش كه بر روي 56 فـرد نابـارور انجـام شـد، ضـريب آلفـاي كرونباخ 90/0 به‌دست آمد

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه سوالات پرسشنامه، تحلیل و تفسیر دقیق امتیازات بدست آمده، روایی، پایایی و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

انواع اختلالات اضطرابی

اضطراب در قرآن کریم

اختلالات اضطرابی

دانلود آزمون اضطراب بک (1988)

جامعه هدف:

این پرسشنامه به صورت خود گزارشی بوده و برای افراد بالای 18 سال است.

نمره گذاری:

پاسخ ­های پرسشنامه بر روی یک مقیاس 4 درجه‌ای در طیف لیکرت تنظیم شده است. به منظور هر یک از عبارات زیر، این نمره را در نظر بگیرید: (ابداً: صفر، خفیف: 1، متوسط: 2، شدید: 3). هر یک از ماده‌ های آزمون یکی از علایم شایع اضطراب (علایم ذهنی، بدنی، هراس) را توصیف می‌ کند. نمره کل در دامنه‌ای از ۰ تا ۶۳ قرار می‌گیرد

خرده مقیاس ها:

علائم ذهنی

علائم بدنی

هراس

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *