پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (1957)

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا

توضیحات:

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا- فرم کوتاه

Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ)

رضایت ‏شغلى‏ مجموعه ‏اى از احساسات و باورهاست که افراد در مورد مشاغل کنونى خود دارند. رضایت ‏شغلى یکى از عوامل مهم در موفقیت‏ شغلى است، عاملى که موجب افزایش کارایى و نیز احساس‏ رضایت‏ فردى ‏مى ‏گردد. گینزبرگ و همکارانش، رضایت شغلی را به دو نوع مختلف تقسیم­ بندی کرده­ اند: رضایت درونی و رضایت بیرونی. مقیاس رضایت شغلی مینه­ سوتا (1957) یک مقیاس درجه­ بندي براي سطوح مختلف خشنودي و ناخشنودي است و دامنه آن از بسیار خشنود تا بسیار ناخشنود است. مقیاس سنجش رضایت شغلی مینه­ سوتا شواهد روایی خود را در پیشینه­ هاي پژوهشی نشان داده است و به جاي توصیف کارکنان از مشاغل خود به احساسات آنان می­ پردازد.

توضیحات مربوط به پرسشنامه

تاریخچه پرسشنامه

نمره گذاری

سوالات فرم کوتاه پرسشنامه

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

 پاورپوینت فرسودگی شغلی

 دانلود و مشاهده پاورپوینت انگیزش شغلی

مشاهده پاورپوینت استرس شغلی

دانلود پاورپوینت فنون و مهارت های مشاورره شغلی

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا

نمره گذاری:

در این مقیاس درجه رضایت پاسخ­ دهندگان در هر یک از سوالات با کمک درجه­ بندی نوع لیکرت به دست می­ آید که این درجه بندی به این شکل است: (بسیار راضی، راضی، هیچکدام، ناراضی، بسیار ناراضی). نمره هر فرد در آزمون، با جمع کردن نمرات سوالات مربوط به رضایت عمومی در هر دو فرم بدست می آید و این نمره در بازه بین 20 تا 100 قرار دارد. این نمره بدست آمده، نمره خام فرد محسوب میشود.

با مراجعه به جدول نمرات گروه هنجاری، میتوان رتبه درصدی آزمودنی را بدست آورد. باید نمره درصدی فرد 50 یا بالاتر از آن باشد تا بتوان گفت فرد از کار خود رضایت دارد. اگر نمره درصدی فرد از 75 یا بالاتر باشد، فرد دارای سطح بالایی از رضایت است. اگر نمره او، 25 یا پایین تر باشد، دارای سطح خیلی پایینی از رضایت است و اگر بین 25 تا 74 باشد، دارای سطح معمولی از رضایت است.

جامعه هدف:

افراد بزرگسال دارای شغل

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *