دانلود مقياس استرس شغلي رايس (1992)

دانلود مقياس استرس شغلي رايس (1992)

توضیحات:

مقياس استرس شغلي رايس (1992)

Ryce occupational stress scale

استرس شغلی به یک وضعیت فیزیولوژیکی اطلاق می‌ شود که در آن فرد شاغل به سبب محول شدن وظایف و مسئولیت‌ های سنگین دچار استرس و فشار روانی می‌شود که این فشار می‌ تواند تأثیرات ناسالمی را بر سلامت روحی و جسمی او تحمیل کند.

مقياس استرس شغلي فيليپ ال رايس (1992) داراي 57 ماده است كه اطلاعاتي در مورد استرس شغلي به ما مي‌ دهد. جملات اوليه پرسشنامه، براي سنجش مشكلات موجود در روابط بين فردي و رضايت يا عدم رضايت شغلي تدوين شده است. پس از آن به وضعيت‌ هاي جسماني كه موجب خستگي روزمره فرد مي‌ شوند پرداخته شده است، و سومين قسمت پرسشنامه نيز به علايق شغلي اختصاص داده شده است.

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه راهنمای اجرای تست، تحلیل و تفسیر و توضیحات مربوط به آن، روش اجرای تست و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی گلدارد (1989)

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

فرسودگی شغلی

انگیزش شغلی

استرس شغلی

فنون و مهارت های مشاوره شغلی

دانلود مقياس استرس شغلي رايس (1992)

جامعه هدف:

این آزمون برای تمام بزرگسالانی که دارای شغل هستند مناسب است.

نمره گذاری:

نمره‌ گذاري اين آزمون در مقياس ليكرت 5 گزينه‌ اي به صورت (1= هرگز، 2= به‌ ندرت، 3= گاهي اوقات، 4= اغلب و 5= همیشه) انجام مي‌ شود. با استفاده از كليدِ پاسخنامه (که در فایل ورد موجود است)، نمره‌ گذاري نهايي انجام مي‌ شود و نمره استرس شغلي از جمع كل نمرات به‌ دست مي‌ آيد. برخی از سوالات نیز به صورت معکوس نمره گذاری می شود.

خرده مقیاس ها:

روابط بين‌ فردي (سوالات 1 تا 26)

وضعيت جسماني (سوالات 27 تا 48)

علايق شغلي (سوالات 49 تا 57)

دانلود مقياس استرس شغلي رايس (1992)

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *