دانلود پرسشنامه شخصیتی پنج عاملی نئو (1992)

دانلود پرسشنامه شخصیتی پنج عاملی نئو (1992)

توضیحات:

روانشناسان معتقدند هر رفتاری که فرد از خود نشان می دهد تحت تأثیر عوامل بسیاری همچون عوامل محیطی، عاطفی و شخصیتی می‌ باشد. مقصود از عوامل شخصیتی در واقع همان ویژگی‌ های شخصیتی است که می تواند یک فرد را مستعد بروز یک سری از رفتار ها نماید، در صورتی که ممکن است فردی با ویژگی‌ های شخصیتی متفاوت دست به چنین رفتار هایی نزند؛ بنابراین عوامل شخصیتی یکی از مهم‌ ترین عواملی است که قادر به شناخت پیچیدگی‌ های رفتار انسان در موقعیت‌ های مختلف است. ویژگی‌ های شخصیتی به مجموع ویژگی‌ هایی که در وجود یک فرد تقریبا به طور دائم وجود دارد و موجب تمایز وی از سایرین می شود اطلاق می گردد.

تست NEO مقیاس‌ های تجربه شده‌ ای برای اندازه‌ گیری صفات N (روان آزرده گرایی) ، E (برون گرایی) و O (گشودگی نسبت به تجربه) داشت اما برای دو عامل دیگر یعنی A (موافق بودن) و C (با وجدان بودن) مقیاس‌ های کلی داشت. فرم تجدید نظر شده‌ ی نهایی پرسشنامه شخصیتی NEO PI-R، پنج عامل اصلی شخصیت و شش خصوصیت در هر عامل را اندازه می‌ گیرد.

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه سوالات پرسشنامه، روایی، پایایی و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

دانلود پرسشنامه سنخ نمای شخصیتی مایرز- بریگز (1970)

دانلود پرسشنامۀ شخصیتی 16 عاملی کتل

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

تست شخصیت NEO

اختلالات شخصیت

تست شخصیت MMPI

جامعه هدف:

این مقیاس برای افراد 17 ساله و بالاتر کاربرد دارد

نمره گذاری:

شیوه ی نمره گذاری سؤالات بصورت لیکرت پنج گزینه ای کاملاً مخالفم (نمره 0)، مخالفم (نمره 1)، نظری ندارم (نمره 2)، موافقم (نمره 3) و کاملاً موافقم (نمره 4) است

سوالات 1، 16، 31، 46، 12، 27، 42، 57، 3، 8، 18، 23، 33، 38، 48، 9، 14، 24، 29، 39، 44، 54، 59، 15، 30، 45، 55 به صورت معکوس نمره‌‌ گذاری می‌شوند

خرده مقیاس ها:

روان نژندی (روان آزرده گرایی)

برون گرایی

انعطاف پذیری (گشودگی نسبت به تجربه)

دلپذیر بودن (موافق بودن)

مسئولیت پذیری (با وجدان بودن)

قیمت:

25 هزار تومان

دانلود فایل PDF و Word:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *