دانلود پرسشنامه سنخ نمای شخصیتی مایرز- بریگز (1970)

دانلود پرسشنامه سنخ نمای شخصیتی مایرز- بریگز (1970)

توضیحات:

دانلود پرسشنامه سنخ نمای شخصیتی مایرز- بریگز (1970)

درک و پیش بینی اعمال و رفتار های خود و دیگران از نظر شخصی، اجتماعی و از نظر خـانوداه‌ هـا، دوسـتان و متخصصان روان شناسی اهمیت زیادی دارد. از این رو ارزیابی شخصیت و این اعمال و رفتارهـا مورد توجه قـرار می گیرد. از نظر فرگوسن (1970)، شخصیت الگویی از رفتار اجتماعی و روابط اجتماعی متقابل است. بنابراین شخصیت یک فرد، مجموعه راه‌ هایی است که او نوعاً نسبت به دیگران واکنش یا با آنها تعامل می‌ کند.

این پرسشنامه 93 سوالی توسط مایرز و بریگز در سال 1920 بر مبنای نظریه ی شخصیتی یونگ ساخته شده است. یونگ نظریه سنخ ­های شخصیتی را برای رده ­بندی افراد بر حسب الگو های شخصیتی متفاوت ارائه کرده است. نظریه یونگ بر گرایش ­ها و کارکرد های روانی زیر تمرکز دارد: برون­گرایی در مقابل درون­ گرایی/ حسی در مقابل شهودی / تفکری در مقابل احساسی / قضاوتی در مقابل ادراکی

این نظریه بعدا به ایجاد سنخ نمای مایرز- بریگز منجر شد. نظریه مایرز –بریگز برای مشخص ساختن سنخ ­های شخصیتی و گرایش ­های شغلی ارائه شده است. اما کاربرد هایی هم جهت مشخص نمودن نوع یادگیری افراد دارد. مایرز تیپ ­های شخصیتی را به 4 محور دو بعدی تقسیم نموده است:

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه سوالات پرسشنامه، روایی، پایایی و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

دانلود پرسشنامه شخصیتی پنج عاملی نئو (1992)

دانلود پرسشنامۀ شخصیتی 16 عاملی کتل

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

تست شخصیت NEO

تست شخصیت MBTI

دانلود پرسشنامه سنخ نمای شخصیتی مایرز- بریگز (1970)

جامعه هدف:

این ابزار برای بزرگسالان 15 تا 65 سال و دارای سواد حداقل سیکل ساخته شده است

نمره گذاری:

در همه سوالات اگر گزینه الف انتخاب شده باشد، در آن ردیف یا تیپ، 1 نمره می گیرد. به طور مثال اگر در سوالات مربوط به برونگرایی – درونگرایی گزینه‌ی الف انتخاب شود، فرد دارای تییپ برونگرایی است

خرده مقیاس ها:

برون­گرایی- درون­گرایی (E-I)

حسی – شهودی (S-N)

تفکری – احساسی (T-F)

قضاوتی – ادراکی (P-j):

قیمت:

25 هزار تومان

دانلود فایل PDF و Word:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *