دانلود پرسشنامه بلوغ عاطفی سینک (1974)

دانلود پرسشنامه بلوغ عاطفی سینک (1974)

توضیحات:

دانلود پرسشنامه بلوغ عاطفی سینک (1974)

(EMS) Emotional Maturity Scale

بلوغ عاطفي جرياني است كه طي آن شخصيت فرد به طور مداوم براي احراز بيش از پيش سلامت عاطفي، از لحاظ رواني و فردي مي­ كوشد. هفت مولفه­ صميميت، همدلي، ابراز وجود، ثبات رواني، استقلال، تعادل رواني و توانايي رعايت مورد عاطفي را به عنوان تعريف كاملي از بلوغ عاطفي معرفي مي­ كنند.

بلوغ عاطفي ناشي از تحقق اين درك است كه هيچ­ چيز يا هيچ­ كس ديگري نتواند فرد را بيازارد، تحريك كند و يا عصباني نمايد، مگر اين كه خود فرد اين اجازه را به آن چيز يا كس بدهد. اما بلوغ صرفا به معناي قابليت نگرش و عمل خاص نيست، بلكه توانايي لذت كامل از آنها را هم شامل مي­ شود.

برجسته ­ترين علامت بلوغ عاطفي توانايي تحمل تنش است و يك علامت ديگر، بي­ تفاوتي به برخي از انواع محرك­ ها است كه بر فرد، اثر مي­گذارد و او را بي­ حوصله يا دستخوش احساسات مي­ نمايد به علاوه، شخص بالغ از نظر عاطفي پيوسته داراي گنجايش شادي و تفريح است. او از كار و تفريح، هر دو لذت مي­برد و توازن را بين آنها حفظ مي ­نمايد.

مقیاس بلوغ عاطفی یاشویر سینک و بهارگاوا (EMS) که در سال 1974 ساخته شده است، یک مقیاس گزارش شخصی پنج  گزینه ­اي است که داراي 48 سوال است.

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه روایی، پایایی و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

هوش عاطفی

بلوغ

دانلود پرسشنامه بلوغ عاطفی سینک (1974)

جامعه هدف:

تمامی افراد بزرگسال

نمره گذاری:

نمره گذاری به صورت طیف لیکرت 5 درجه ای از (خیلی زیاد: 5) تا (هرگز: 1) انجام می شود. نمرات 80-50 بسیار با ثبات؛ 88-81 نسبتا با ثبات؛ 106 -89 بی­ ثبات و 240-107 بسیار بی­ ثبات. بنابراين هر چه نمره بالاتر باشد درجه بالاتري از عدم بلوغ عاطفي وجود دارد و برعكس. بيشترين امتياز يعني 240 معرف بي ­ثبات ­ترين وضعيت عاطفي و كمترين امتياز 50 معرف با ثبات ترين وضعيت عاطفي مي­ باشد. سوالات 41- 42- 44 به صورت معکوس نمره گذاری می­ شود.

خرده مقیاس ها:

ثبات عاطفی (10 سوال)، بازگشت عاطفی (10 سوال)، ناسازگاري (10 سوال)، اجتماعی (10 سوال)، فروپاشی شخصیت (10 سوال)، فقدان استقلال (8 سوال)

دانلود پرسشنامه بلوغ عاطفی سینک (1974)

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *