دانلود پرسشنامه منبع کنترل لونسون (1973)

دانلود پرسشنامه منبع کنترل لونسون (1973)

توضیحات:

دانلود پرسشنامه منبع کنترل لونسون (1973)

The levenson (IPC) Scale

مکان کنترل، که به اعتقاد افراد به چگونگی کنترل محیط اشاره دارد، نظامی از اعتقادات است که بر اساس آن فرد موقعیت ­ها و شکست­ های خود را ارزیابی می­ کند. کنترل یعنی توان هدایت یا اعمال قدرت یا بازداری رفتار خود یا دیگران. در واقع اصطلاح منبع کنترل به ادراکی گفته می­ شود که ما از علیت رفتار خود داریم.

مفهوم منبع کنترل رسما به عنوان ساختی روانی، برای اولین بار به وسیله جولیان راتر مطرح شد، و در مطالعات مربوط به انگیزش، به گونه ­ایی فزاینده، اهمیتی نظری و عملی به دست آورده است. بنا به گفته راتر، مفهوم منبع کنترل “کشف مهم حرفه اوست”

آزمون منبع کنترل لونسون در سال ۱۹۷۳ و به منظور مشخص ساختن نوع منبع کنترل افراد بزرگسال توسط لونسون ساخته شده است. این پرسشنامه از نوع مداد و کاغذی و شامل سه زیر مقیاس و ۲۴ عبارت است. در این آزمون صحیح و غلط وجود ندارد و افراد میزان موافقت یا مخالفت خود با عبارات پرسشنامه را بیان می‌ کنند.

این پرسشنامه ارزیابی نوع منبع کنترل در افراد را می‌ سنجد، به صورت حضوری یا آنلاین می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد. فرد به صورت خود گزارش‌ دهی، اقدام به تکمیل پرسشنامه می‌ کند.

توضیحات فوق تنها بخشی از توضیحات مرتبط با پرسشنامه می باشد؛ توضیحات تکمیلی به همراه سوالات پرسشنامه، روایی، پایایی و منابع معتبر در فایل ورد پرسشنامه موجود است.

پاورپوینت های مرتبط با موضوع پرسشنامه:

اختلالات کنترل تکانه

مهارت های مشاوره فردی

مهارت تفکر

دانلود پرسشنامه منبع کنترل لونسون (1973)

جامعه هدف:

این مقیاس برای افراد 18 ساله و بالاتر کاربرد دارد

نمره گذاری:

در این آزمون به پاسخ های کاملا مخالف نمره 1 و به پاسخ­ های کاملا موافق نمره 6 منظور می‌ گردد که دامنه نمرات در هر عامل حداکثر 48 و حداقل 8 خواهد بود. نمرات کسب شده در هر مقیاس بدین گونه تفسیر می­ شود که فرد انتظار بالا یا پایینی از کنترل توسط آن مقیاس را دارد.

خرده مقیاس ها:

کنترل درونی

کنترل بیرونی (افراد قدرتمند)

کنترل بیرونی (شانس)

دانلود پرسشنامه منبع کنترل لونسون (1973)

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *